Ljubiša Savanović: Pravo pozorište mora da otvara bitne teme i postavlja pitanja bojeći se samo suda publike




Tema

Buka intervju

Ljubiša Savanović: Pravo pozorište mora da otvara bitne teme i postavlja pitanja bojeći se samo suda publike Piše: Buka intervju Foto: BUKA Tweet

Buka intervju

Ljubiša Savanović: Pravo pozorište mora da otvara bitne teme i postavlja pitanja bojeći se samo suda publike Piše: Buka intervju

Ljubiša Savanović, organizator Gradskog pozorišta Jazavac za BUKU govori o Festivalu glumca Zaplet koji se održava od 20. do 26. oktobra. Ove godine jubilarno je izdanje festivala koji nam se predstavlja i pod novim imenom.

Ljubiša, šta se u Jazavcu priprema za ovogodišnji festival Zaplet?

Kao i svake godine pokušali smo da dovedemo najkvalitenije predstave u okruženju koje mogu da stanu na scenu Gradskog pozorišta Jazavac, a koje svojim kvalitetom, formom, sadržinom donose nešto novo našoj publici, nešto što nismo ili smo vrlo rijetko imali priliku da vidimo u Banjaluci. Ovo je deseti festival po redu i nadamo se da će se publici dopasti naš izbor. Festival je i ove godine s ponosom podržala kompanija Mikrofin i bez njihove pomoći ne bismo uspjeli održati festival.

Odakle su sve predstave i koliko je sama selekcija bila teška?

Festival od ove godine mijenja i svoj naslov i od sad je to festival glumca. Obzirom da nismo mogli da sastavimo program samo od predstava u kojima igraju isključivo mladi ljudi odlučli smo se da proširimo selekciju, ali će i ove godine najbolji mladi glumac i glumica biti nagrađeni. Pored toga, imaćemo i nagrade za najboljeg glumca i glumicu te za najbolju predstavu. Selektovanje predstava za festival podrazumijeva mnogo faktora. Ako je predstava kvalitetna, što je prvi preduslov, onda brinemo o tome da li može da stane na našu scenu, koliko košta gostovanje predstave, da li je termin slobodan i još mnogo stvari. Festival otvara premijera Gradskog pozorišta Jazavac TAXIMETAR u režiji Slobodana Perišća po tekstu Gorana Vojnovića, pisca iz Slovenije. Prvi put na festival imamo goste iz Makedonije, iz Teatra Komedija iz Skoplja, a prvi put ćemo ugostiti i jednu predstavu Narodnog pozorišta RS. Tu su i naši prijateljiiI kolege iz boegradskog dramskog pozorišta, Ateljea 212, Teatra EXIT iz Zagreba i na zatvaranju festival jedan od nama najzanimljivijih muzičara u region sa svojim bendom Đorđe Miljenović a.k.a. Wikler Sky.

Ovaj festival opstaje već prilično dugo, koliko je teško organizovati ovakav događaj imajući u vidu da se za kulturu kod nas prilično malo novca daje?

Ovaj festival opstaje, kao i naše pozorište, zahvaljujući, prije svega danonoćnom radu. Sve vezano za ovaj festival organizuje troje ljudi, uz pomoć naših prijatelja, prije svega banjalučkih glumaca koji nam pomažu kad god mogu kao i nekolicine ljudi koji nam godinama izlaze u susret. Finansijer festivala i našeg teatra koji nas sa ponosom podržava dugi niz godina je kompanija MIKROFIN čiji vodeći ljudi imaju sluha za naš rad i kojima smo neizmjerno zahvalni. Podršku su nam ove godine dali i kompanije PROINTER, MTEL, Banjalučka pivara kao i Hotel “Vidović”. U poslednjih par godina saradnja sa Gradom Banjaluka je na odličnom nivou što nam takođe mnogo olakšava posao, a ove godine očekujemo i pomoć Ministarstva proodice, omladine i sporta u Vladi RS.

Zaplet uvijek ima vijernu publiku, kao i sam Jazavac. Koliko je teško danas doći do publike, kako vi u tome uspijevate?

Godišnje izvedemo oko 150 predstava i sličnih programa i većina tih događaja se izvodi pred punom salom što znači da imamo oko 30 000 posjetilaca godišnje. Ono što nama drži glavu iznad vode svih ovih godina jeste kvalitet naših predstava. Ljudi dolaze da gledaju predstave i po nekoliko puta. Na umjetničkom i repertoarskom nivou imamo još mnogo prostora za napredak, ali svakako da nismo nezadovoljni kako sada stvari stoje. Pored toga, svima nama koji radimo i sarađujemo sa Jazavcem rad u ovom pozorištu mnogo znači i veoma smo srećni što se ovdje osjeti energija kakvu ne možete naći na drugim mjestima. Trudimo se da budemo ljudi, pošteni i iskreni prema publici i saradnicima.

Kada je generalno pozorište u Banjaluci u pitanju, koji je najveći problem sa kojim se ova umjetnička oblast susreće?

U poslednoj sezoni Narodnog pozorišta RS imali smo priliku da vidimo dvije izuzetno hrabre i dobre predstave: NAŠI DANI i KAROLINA NOJBER, prije toga predstavu SINOVI UMIRU PRVI. Obe govore o stvarima koje se prećutkuju, obe su konstruktivna kritika našeg društva. Takav slučaj imamo i u Jazavcu sa predstavom CELO TELO TU ME BOLI, nadam se i sa predstavom TAXIMETAR. U Studentskom pozorištu imamo takav slučaj sa predstavom MLIJEKO. Sve su to predstave koje se tiču publike. To znači da nedostaje hrabrosti, ali i pameti, da se uhvatimo u koštac sa takvim temama. Pravo pozorište mora da otvara bitne teme i postavlja pitanja ne bojeći se nikog nego suda publike.

Koliko su mladi zainteresovani za teatar?

U poslednje tri godine u Gradskom pozorištu Jazavac bilježimo veliki broj publike preko četrdeset godina što smatramo uspjehom. Od osnivanja našeg pozorišta najveći dio publike činili su mladi ljudi i sa mlađom publikom nikad nismo imali problema. Gradsko pozorište Jazavac radi i na obrazovanju i edukaciji mladih putem Škole glume i govora Studio Jazavac kroz koji je od osnivanja prošlo preko 300 polaznika. Svi oni su sutra i obrazovana pozorišna publika.

Koje su nove predstve koje publika može očekivati u narednom period?

Nakon premijere predstave TAXIMETAR očekuje nas rad na novogodišnjoj predstavi u režiji Aleksandre Spasojević. Nakon toga, još jedna predstava na Večernjoj sceni i prezentacije i predstave u sklopu Studija Jazavac. Pored toga, daćemo šansu i jednoj novoj generaciji sadašnjih i upravo svršenih studenata Akademije umjetnosti u Banjaluci koja se svojim radom i željom za stvaranjem nametnula i pokazala sve divne osobine pozorišnih stvaraoca.

Planirate li neke predstave za najmlađe?

Jedan od segmenata na kojem aktivno radimo je i Dječija JUHU scena. Nažalost, nemamo dovoljno sredstava a ni kapaciteta da sve scene jednako razvijamo. Novogodišnja predstava biće namjenjena najmlađoj publici. Pored Večernje, Dječije JUHU scene, Scene Studio Jazavac radimo i na Školi glume i govora te razvijamo i Gradski hor Jazavac pod rukovodstvom Zlatasna Mirića. Moram pohvaliti i rad hora koji je na nedavno završenim Beogradskim horskim svečanostima osvojio treću angradu za svoj nastup.

I za kraj, kolika je cijena karti za Festival?

TAXIMETAR -10 KM
DONI DARK, CRNA KUTIJA, DVOJE, REŽIM LJUBAVI – 15 KM
USAMLJENI ZAPAD – 5 KM
Koncert Đorđa MILJENOVIĆA – 10 KM

Više informacija o predstavama koje će igrati na Zapletu možete pročitati OVDJE.

Pored predstava na Zapletu je planiran prateći program, a ulaz na ove događaje je slobodan.

Razgovarala Maja Isović Dobrijević

Komentari na tekst (0) Ime E-mail Komentar Napomena:
Svi komentari se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu. BUKA se ograđuje od stavova i mišljenja iznesenih u komentarima postavljenih na našim stranicama. Svi stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija BUKE je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru.

  • Najnovije
  • Najčitanije
  • Najkomentari

PREDSTAVLJEN NOVI USTAV REPUBLIKE SRBIJE

SATIRA

PREDSTAVLJEN NOVI USTAV REPUBLIKE SRBIJE

Ljubiša Savanović: Pravo pozorište mora da otvara bitne teme i postavlja pitanja bojeći se samo suda publike

Buka intervju

Ljubiša Savanović: Pravo pozorište mora da otvara bitne teme i postavlja pitanja bojeći se samo suda publike

12 stvari koje samouvjerene osobe nikada ne rade

samouvjerenost

12 stvari koje samouvjerene osobe nikada ne rade

7 neoprostivih grešaka u filmovima koje obožavamo

filmovi

7 neoprostivih grešaka u filmovima koje obožavamo

Danas je Međunarodni dan djevojčica

DJEVOJČICE

Danas je Međunarodni dan djevojčica

Slika

Savjeti starih ljudi zbog kojih ćete se zamisliti

Slika

20 zapanjujućih savjeta jednog od najboljih psihologa svijeta

Slika

Pravopis

Mnogi završe čak i fakultete, a i dalje ostaju nepismeni zbog ovih 15 velikih grešaka

Slika

OPREZ

Dečji neurolog oštro upozorio: 5 godina gledam kako sami stvarate autizam kod djece!

Slika

POEZIJA

Miroslav Mika Antić: Nemoj nikad da se vraćaš kada jednom u svet kreneš!

Iskrena ispovjest: Postala sam ljubavnica svom bivšem mužu

Čudne ljubavne sudbine

Iskrena ispovjest: Postala sam ljubavnica svom bivšem mužu

Čak 97 odsto ljudi će pasti na ovom testu: Da li vi spadate u 3% genijalnih ljudi?

Mozgalica

Čak 97 odsto ljudi će pasti na ovom testu: Da li vi spadate u 3% genijalnih ljudi?

Luksuzna kuća za 1.000 evra: Stiže pravo na vašu adresu, montira se za vikend!

Luksuzna kuća za 1.000 evra: Stiže pravo na vašu adresu, montira se za vikend!

OSRAMOTILI SE TOTALNO: Evo šta znaju poslanici iz RS o kulturi i pozorištu

OSRAMOTILI SE TOTALNO: Evo šta znaju poslanici iz RS o kulturi i pozorištu

Milan Mladenović zbog Ferhadije odbio nastup: Neću da sviram u gradu u kojem je srušena džamija

Milan Mladenović zbog Ferhadije odbio nastup: Neću da sviram u gradu u kojem je srušena džamija

Izdvajamo Ljubiša Savanović: Pravo pozorište mora da otvara bitne teme i postavlja pitanja bojeći se samo suda publike

Buka intervju

Ljubiša Savanović: Pravo pozorište mora da otvara bitne teme i postavlja pitanja bojeći se samo suda publike

Fotograf Milomir Kovačević Strašni: Nastojao sam da nikada ne profitiram na ljudskoj nevolji

BUKA INTREVJU

Fotograf Milomir Kovačević Strašni: Nastojao sam da nikada ne profitiram na ljudskoj nevolji

Bojan Krivokapić, dobitnik nagrade „Mirko Kovač“: Dragocene su sve situacije u kojima osetiš da antifasizam diše

KNJIŽEVNOST

Bojan Krivokapić, dobitnik nagrade „Mirko Kovač“: Dragocene su sve situacije u kojima osetiš da antifasizam diše

BUKA INTERVJU: Semezdin Mehmedinović, književnik: Sve što nam se događa potvrđuje da smo mi poniženi ljudi

KNJIŽEVNIK

BUKA INTERVJU: Semezdin Mehmedinović, književnik: Sve što nam se događa potvrđuje da smo mi poniženi ljudi

BUKA INTERVJU: Damir Imamović, umjetnik: Muzici moraš vratiti onoliko koliko si od nje uzeo, a to se ne svodi na imitaciju bilo koga

Damir Imamović

BUKA INTERVJU: Damir Imamović, umjetnik: Muzici moraš vratiti onoliko koliko si od nje uzeo, a to se ne svodi na imitaciju bilo koga




Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*